أبطال العرب
شكلك كده يا بطل بتلف و تدور فى المنتدى من غير متسجل....
يلا زى الشاطر كده دوس كليكة صغيرة على كلمة تسجيل وسجل معانا يا جميل
عشان تبقى بطل من ابطال العرب
يلا يا بطل يا هومام متكسلش
عشان تشاركنا ارائك و تفدنا و تستفيد


دردشة

صفحة 1 من اصل 2 1, 2  الصفحة التالية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

دردشة

مُساهمة من طرف Hero في الأربعاء أبريل 08, 2009 4:54 am







موضوعنا باين من اسمه
بس فيه شوية حجات لازم تعرفوها
عشان موضوعنا يبقى جميل
الموضوع متجدد
يعنى ايه؟؟؟؟
يعنى هيكون فيه مواضيع جديده ندردش فيها ونعرف اكتر عنها واراء بعضينا ونتناقش فيها بكل حريه وموضوعية
بس متنسوش


الاختلاف فى الرأى لا يفسد للود قضيه


انا مش هححد ايام ينتهى فيها الكلام فى الموضوع
عشان فى مواضيع بيطول فيها الكلام عن غيرها

واحنا هنحس ان الكلام فى موضوع معين خلص
سعتها نطرح موضوع جديد

والمواضيع اللى نتكلم فيها يقدر اى عضو هو اللى يطرحها

بس لما ينتهى الكلام فى الموضوع اللى قبله

وانا انشاء الله هطرح الموضوع الاول للدردشة


الموضوع هو


الصداقه بين الولد و البنت


مستنيكوا
ويلا نشجع بعضينا على الكلام والدردشة

_________________
من الافضل ان تكون غائبا حاضر على ان تكون حاضرا غائب

Hero
مدير ابطال العرب
مدير ابطال العرب


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف Hero في الأربعاء أبريل 08, 2009 10:05 pm

الصداقة بين الولد و البنت
لازم يكون ليها حدود يعنى متبقاش زى صداقة الولد مع الولد او البنت مع البنت
لاننا مجتمع شرقى متربى على عادات وتقاليد وان تكن تفضل هذه التقاليد عدم الصداقة من الاصل بين الولد والبنت
لاكن هذه الصداقة بدال قائمة على اساسيات صحيحة فلا خوف منها
يعنى مش اى بنت تصادق اى ولد وتثق فيه لاز تكون عرفاه سواء من اخواتها او اصدقائها الموثوق فيهم العقلانين
عشان متقعش فى صداقة ولد سىء
ونفس الحكاية مع الولد
ميصادقش اى بنت وخلاص
ولازم الاهل برده يعرفه عن هذه الصداقة
وانتم كمان لازم تتعلموا من خبرات الاخرين
ومتنسوش المثل اللى بيقول
اكبر منك بيوم يعرف عنك بسنة

_________________
من الافضل ان تكون غائبا حاضر على ان تكون حاضرا غائب

Hero
مدير ابطال العرب
مدير ابطال العرب


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف ساحر الظلام في الأربعاء أبريل 15, 2009 10:59 pm

موضوع جميل
بالنسبة للصداقة بين الولد والبنت
الموضوع ليه شقين
الشق الاول هو الولد
فما هو الولد صفاته وطريقته فى التعامل مع البنت
والشق الثانى هو البنت
فما هى البنت صفاتها وطريقة تعاملها مع الولد
واذا اتفق كلا الشقين على الصح تصبح الصداقة صحيحة
اما اذا اتفقا على الخطاء فبالطبع تصبح الصداقة خاطئة

ساحر الظلام
بطل جديد
بطل جديد


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف ساحرة الظلام في السبت أبريل 18, 2009 6:14 am

انا عن نفسى لو صادقت ولد لازم قبلها اعرف انه عاقل ومش متهور وحسن السلوك ويمكن انى اعتمد عليه

ساحرة الظلام
بطل متوسط
بطل متوسط


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف ساحرة الظلام في السبت أبريل 18, 2009 6:17 am

انا عن نفسى لو صادقت ولد لازم قبلها اعرف انه عاقل ومش متهور وحسن السلوك ويمكن انى اعتمد عليه
عشان الصداقة متبقاش غلط

ساحرة الظلام
بطل متوسط
بطل متوسط


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف ahmed ramzy في الأحد أبريل 19, 2009 8:43 am

انا شايف ان الصداقه بين الولد والبنت فى زمنا ده بقت حاجه عاديه يعنى مش عيب ولا حرام ومفيش دين من الاديان السماويه بيمنع الصداقه الشريفه وخصوصا دينا الاسلامى الجميل بس برده لو بصينا فى الدين هنلاقيه مانع الحاجات اللى ممكن توقعنا فى غلط يم لكن ده ميمنعش انى مع كلام hero كلمه كلمه وحرف حرف وبشده لان لازم نتبع حاجه مهمه جدا فى اى موضوع هيه الاصول
الاصول يا جماعه اللى احنا اتربينا عليها

_________________
رجل يدرى ويدرى انه يدرى فهو عاقل اتبعوه
ورجل يدرى ولا يدرى انه يدرى فهو غافل ايقظوه
ورجل لا يدرى ويدرى انه لا يدرى فهو طالب علموه
ورجل لا يدرى ويدرى انه يدرى فهو احمق اجتنبوه

ahmed ramzy
مشرف المنتدى الاسلامى
مشرف المنتدى الاسلامى


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف احمد ميدو في الثلاثاء أبريل 21, 2009 5:07 am

من وجهة نظرى المتواضعه ان لا يوجد بين الولد والبنت صداقه بمفهومها الشامل بل تسمى زماله وذلك لعدة اسباب وهى
اولا/توجد مواضيع لايستطيع ان يتحدث فيها الولد مع البنت
ثانيا/يوجد اوقات يريد ان يتكلم فيها الشخص مع صديقه ومن الممكن جدا ان يكون هذا الوقت متاخر فلا يستطيع ان يقول لصديقته ان تخرج فى هذا الوقت لكى يتحدث معها
ثالثا/الولد يذهب الى بيت صديقه ويتحدثوا معا لاوقات كثيرا والعكس صحيح ولكن الولد مع زميلته لايستطيعان ان يفعلا ذلك
رابعا/ الولد لايستطيع ان ياخذ زميلته ويخرجوا معا كثيرا لوحدهم
ومعنى كلامى هذا انى لااوافق على صداقة الولد مع البنت اطلاقا بل اوافق عليها ولكن بمفهوم الزماله وليس الصداقه وذلك من وجهة نظرى المتواضعه واشكرك يااسلام على هذا الموضوع الرائع

احمد ميدو
مشرف منتدى الكورة مع ابطال العرب
مشرف منتدى الكورة مع ابطال العرب


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف ساحرة الظلام في الثلاثاء أبريل 28, 2009 6:16 am

ممكن يا اعضاء يا حلوين اطرح الموضوع التالى
عشان انا عاوزة اعرف رأيكم فيه
الموضوع هو
العلاقة بين الزوج و الزوجة
يلا مستنية آراكم
angel angel

ساحرة الظلام
بطل متوسط
بطل متوسط


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف ساحرة الظلام في الثلاثاء أبريل 28, 2009 6:24 am

انا رايى انه لازم يكون هناك تفاهم بين الزوجين وتساوى فى المستوى الثقافى ولو فى فرق ميبقاش كبير
يعنى مش واحد جاهل والتانية كلية هندسة
وكلنا عرفين انه مفيش بيت بيخلا من المشاكل
بس ده مش معناه اننا نخضع ليها لكن لازم نواجهها بالعقل والتفاهم
ولازم انه لو واحد فى الزوجين اكثر غضبا يحاول الاخر امتصاص غضبه وتهديته
بنظرية شد الحبل
يعنى لو زوجك شد الحبل رخيه انتى ولو زوجتك شدت الحبل رخيه انت
وهكذا حتى لا تدمر الاسرة

وتشرد الاطفال بينهم
وتؤل الى مشاكل و مخاطر اكبر زى الادمان و الجواز العرفى

kiss kiss kiss

الى اللقاء يا احلى اعضاء ومستنيه آرأكم

ساحرة الظلام
بطل متوسط
بطل متوسط


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف احمد ميدو في الثلاثاء أبريل 28, 2009 5:55 pm

اوافق ساحرة الظلام جدا فيما تقوله وهو لابد ان الفرق بين الزوج والزوجه ليس يكون بالكبير من حيث المستوى الاجتماعى والمستوى الثقافى والمستوى الفكرى لان الفروق الكبيره بين الزوجين ينتج عنها عدم التفاهم وعدم التفاهم ينتج عنه صعوبة الحياه وصعوبة الحياه ينتج عنها انفصال الحياه
فان هذه المستويات مرتبطه ببعضها البعض فلايمكن ان نستغنى مثلاعن المستوى الثقافى والفكرى مقابل ان المستوى المادى للزوج اعلى بكثير من الزوجه وهذا الملاحظ الان من طرف البنات يبحثون عن الرجل الغنى فقط دون النظر الى شئ اخر وبالطبع ليس البنات بل يوجد بنات اخرى عاقلات
وهذه وجهة نظرى فى هذا الموضوع بكل حياديه وشكرا لكى ياساحرة الظلام على هذا الموضوع الشيق

احمد ميدو
مشرف منتدى الكورة مع ابطال العرب
مشرف منتدى الكورة مع ابطال العرب


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف احمد ميدو في الثلاثاء أبريل 28, 2009 6:05 pm

احب ان انصح الطرفين بان يعرف كل منهم عيوب الاخرلكى يحاول اولا من اصلاحها وثانيا اذا وجدنا مثلا ان الزوجه عصبيه فعلى الزوج ان يكون هادء جدا فى حل الامورلكى تسير السفينه بسلام والعكس صحيح
وعلى البنت ان تعلم جيدا ان للسفينه ريس واحد فقط وهو الرجل فلا تكون معه عنيده فى كل الامور وان تريد ان تمشى كلمتها وهذ ليس نقصان منها بل هذه صفه حميده يجب ان تكون فى البنت ويجب ان تكون الحياه بينهم مبنيه على الحب والتفاهم والتشاور
وشكرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

احمد ميدو
مشرف منتدى الكورة مع ابطال العرب
مشرف منتدى الكورة مع ابطال العرب


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف ahmed ramzy في الثلاثاء أبريل 28, 2009 7:07 pm

من وجهة نظرى المتواضعه فى ذلك الموضوع ان العلاقه بين الزوج والزوجه ليس لها قوانين او قواعد كما نسمع فى بعض المواضيع مثل المساواه وغيرها فانا لا اعترف بتلك الافكار بين الازواج وانما ما يحكم العلاقه هو العطف والحنان والاحساس بالاخر سواء الزوج او الزوجه فذلك ما سوف يجعلنا نستحمل بعض فى اوقات العصبيه او غير ذلك وبما انى ذكرت العطف والحنان فهنا للزوجه الدور الاكبر لانها هى منبع العواطف والمشاعر ولذلك انا اعتقد ان الزوجه هى ترمومتر البيت اما ان تجعله جنه او تجعله نار وللعلم انا لم اقل ان الزوج ليس عليه دور هو الاخر وهو ان يكون مفتاح الدفئ والامان والثقه وتحمل الصعاب ولكنى اعتبر ان دور الزوجه هو الدور الاكبر والاهم
و شكرااااااا

_________________
رجل يدرى ويدرى انه يدرى فهو عاقل اتبعوه
ورجل يدرى ولا يدرى انه يدرى فهو غافل ايقظوه
ورجل لا يدرى ويدرى انه لا يدرى فهو طالب علموه
ورجل لا يدرى ويدرى انه يدرى فهو احمق اجتنبوه

ahmed ramzy
مشرف المنتدى الاسلامى
مشرف المنتدى الاسلامى


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف Hero في الأربعاء أبريل 29, 2009 12:25 am

;) :arrow:

الموضوع ده الكلام فيه ميخلص لاننا بنتكلم عن اساس مجتمع وكيان مهم الى ابعد الحدود لما يترتب على العلاقة بين الزوج و الزوجة من امور هامة فى المجتمع
طبعا العلاقة بينهم بتختلف من مجتمع لاخر
خلينا احنا فى مجتمعنا الشرقى
انا معتقد انه المرأة اصبحت تمتلك كل حقوقها سواء فى الجواز او غيره واكثر كمان
يعنى مثلا قانون الخلع ده من الزيادات على حقوق المرأة وليس حق من حقها
حتى انه لم يذكر فى ديننا الاسلام
خلينا منخرجش عن الموضوع
لحسن هتنامو منى
Idea albino Idea
بعد قرائتى للردود و احترامى لها جميعا
انا مع احمد ميدو فى اللى قاله حيث انه يجب ان تكون الرياسة دائما للرجل وده ميمنعش ان الزوجه يكون لها دور كبير جدا ولاكن ليس فى القيادة وانما فى اشياء اخرى مثل التربية

هى اللى ليها الدور الاكبر والاكثر تاثير


حيث انه اى اسرة تتكون من زوج وزوجة واولاد
يعنى مفيش اسرة ممكن تكمل من غير زوج من الاساس و مفيش اسرة ممكن تكمل من غير زوجة
دية قاعدة اساسية لبناء اسرة
وفى هذا اختلف مع رمزى مع احترامى لوجهة نظره
ولاكن لا يوجد شىء من غير قواعد و قوانين فهى من الاشياء التى تجعلنا مختلفين عن الحيوانات بالرغم من وجود حيوانات لها قوانين مثل النمور وغيرها
ما علينا
Sad

فما بالك بالاساس بتاع المجتمع
الا وهو الزوج و الزوجة والعلاقة بينهم
لانهم بياثرو فى اولدهم ابناء المستقبل واللى على اكتافهم سوف يعلو المجتمع و يتقدم
لذى لازم يكون هناك قواعد بينهم لا يمكن ان تكسر حتى لا تنهار الاسرة
ومن امثلها
الاحترام المتبادل بين الزوجين

فلو انكسرت هذه القاعدة مثلا سو تؤدى الى مشاكل كبرى ممكن تؤدى الى الطلاق لا قدر الله


الحب والعطف بينهم زى ما قال رمزى طب يا رمزى مديه تعتبر قاعدة اساسية حتى تصبح الاسرة متمسك

وما الى اخره

وكفاية كده عشان طولت عليكم وانا عارف انه محدش هيقراء الكلام ده
ههههههههههههههههههههه
انا طبعا بهزر وعارف انه فيه ناس كتير فى المنتدى مثقفين وعلى درجة كبيرة من العلم وهم اللى بيرده على المواضيع اللى زى ديه وبيهتموا بكل المواضيع مش مواضيع معينه و بس

تحياتى يا ابطال
kiss kiss kiss

_________________
من الافضل ان تكون غائبا حاضر على ان تكون حاضرا غائب

Hero
مدير ابطال العرب
مدير ابطال العرب


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف الطائر الحزين في الأربعاء أبريل 29, 2009 5:23 am

يرى بعض الناس انه لا يمكن وجود صداقة حقيقة بين الولد والبنت وذلك
لوجود عادات وتقاليد تمنع الاختلاط بينهم ولكن يوجد بعض من الناس لا يرون اى مشكلة فى هذة الصداقة مدامت لها حدود ومدامت تحت الانظار اوكما يقولون فى النور .

هل بالفعل تعتقد انه يوجد صداقة حقيقة وجادة بين الولد والبنت واى الصدقات تفضل صداقة الولد والبنت ام صداقة البنت والبنت وام صداقة الولد للولد ؟ ولماذاا ؟ مستني الرد

الطائر الحزين
مشرف قصائد و اشعار
مشرف قصائد و اشعار


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف ساحرة الظلام في الأربعاء مايو 06, 2009 11:03 pm

شكراااااااااااا ليكم جميعا على ابداء ارئكم فى الموضوع و بشكر اخونا هيرووووووو على الكلام الجامد ده وبقله انت كده لخصت العلاقة بين الزوجين
وبشكر ايضا احمد ميدو و احمد رمزى
وكل المساهمين
بس فين باقى الاعضاء
هم دول بس اللى ردوا
يلا يا جماعة عايزة اعرف ارئكم

emot21
angel heart

ساحرة الظلام
بطل متوسط
بطل متوسط


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف ahmed ramzy في الأحد مايو 10, 2009 5:55 am

اولا انا بشكر الساحره وانا معاها فى ان كل الاعضاء يشتركوا بارائهم فى مواضيع دردشه

_________________
رجل يدرى ويدرى انه يدرى فهو عاقل اتبعوه
ورجل يدرى ولا يدرى انه يدرى فهو غافل ايقظوه
ورجل لا يدرى ويدرى انه لا يدرى فهو طالب علموه
ورجل لا يدرى ويدرى انه يدرى فهو احمق اجتنبوه

ahmed ramzy
مشرف المنتدى الاسلامى
مشرف المنتدى الاسلامى


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف روميو في الأحد مايو 10, 2009 6:33 am


انا مع احمد اخويا فى الرد واريدان اوضح لهيرو النظريه احمد لما قال قواعد مش قصده الحب والعطف لا هو قصده القواعد الرسميه مثل القوانين الحكوميه مثلا او قواعد احدى المؤسسات الرسميه وانا معاه فى كده ان لازم العلاقه بين الزوج والزوجه هما اللى يتحكموا فيها مش الحكومه او المؤسسات لان لو ده حصل يبقى يمثابة انتهاء العلاقه الزوجيه وفى النهايه انا بحترم وجهة نظرك وانا معاها على فكره بس حبيت انى اوضحلك كلام احمد اخويا وفى النهايه احترامى لكل من ادلى برايه واتمنى اشتراك الجميع وشكرا

روميو
بطل جيد
بطل جيد


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف مصطفى حسين في الأربعاء مايو 13, 2009 11:21 pm

مفيش حاجة اسمها صداقة بين الولد والبنت؟؟؟؟؟؟؟؟

لازم يكون شىء بيكون يجمعهم مع بعض وهما الاثنين كل واحد فيهم بيقول للثانية

انك زى اخوية وهو بيقول انك زى اختى

مصطفى حسين
مشرف البرامج
مشرف  البرامج


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف ahmed ramzy في الخميس مايو 14, 2009 4:46 am

كنت مقتنع يا مصطفى ان كلامك ده غلط جدا وفى صداقه حقيقيه فعلا والكلام ده من فتره قريبه
لكن دلوقت وعن تجربه بقولك ان مفيش صداقه ومعزه من غير ميكون فى حاجه بتربط الطرفين
سواء بين ولد و بنت او بين الاولاد وعلى ما اعتقد ان ده بين البنات برده لازم يكون فيه رابط ايا كان زماله او جيره او اى حاجه لو مفيش حاجه يبقى مفيش صداقه وعلى فكره انا حزين جدا وانا بقول كده بس للاسف ديه الحقيقه

_________________
رجل يدرى ويدرى انه يدرى فهو عاقل اتبعوه
ورجل يدرى ولا يدرى انه يدرى فهو غافل ايقظوه
ورجل لا يدرى ويدرى انه لا يدرى فهو طالب علموه
ورجل لا يدرى ويدرى انه يدرى فهو احمق اجتنبوه

ahmed ramzy
مشرف المنتدى الاسلامى
مشرف المنتدى الاسلامى


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف dreamer في الثلاثاء يونيو 23, 2009 3:11 am

اتمنى ان تكون مساهمتي فعاله

ففي رايي ان الصداقه بين الولد والبنت قوامها الثقة فان توفرت تلك الثقة زالت الحواجز التي ممكن ان تشوب تلك الصداقه وللثقة دلالات كثيرة
مثل:
1-الصدق.
2-الاحترام المتبادل.
3-الامانة في التعامل.
4-قليل من الحنان يعطي دفيء واطمئنان+شعور بالامان ، حيث تكون تلك الصداقه هي الوسيله لكلا منهما للخروج من موووود معين.

dreamer
بطل جديد
بطل جديد


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف احمد ميدو في الجمعة يونيو 26, 2009 5:25 pm

بشكر dreamerعلى هذا الرد واتمنى منك المزيد

احمد ميدو
مشرف منتدى الكورة مع ابطال العرب
مشرف منتدى الكورة مع ابطال العرب


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف Hero في السبت يونيو 27, 2009 5:49 am

dreamer اولا بشكر
وبقلك ان مشاركتك فعالة ومفيدة ليا ولكل ابطال العرب
وكلامك صحيح وهو ان الثقة لازم تكون موجودة بين الصديق و الصديقة
ولكن لا تكون ثقة عمياء اول ثقة كبيرة جدا
بالذات من ناحية الفتاة
لا يجب ان تزق فى صديقها الى حد كبير يجعلها
مثلا تذهب معه الى مكان خالى
لان الشيطان بيحاول يوقع اى حد فى المعاصى و الذنوب
وممكن يخلى الولد ده يستغل ثقة الفتاة لغرض دنىء
وباقى الموضوع اعتقد انكم فهمتموه
وشكراااااااااا ليكم جميعاااااااااااااا

وفى انتظار مشاركة باقلى الاعضاء
alslam

_________________
من الافضل ان تكون غائبا حاضر على ان تكون حاضرا غائب

Hero
مدير ابطال العرب
مدير ابطال العرب


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف ساحرة الظلام في الإثنين يونيو 29, 2009 6:00 pm

يا جماعة احنا عملين نتكلم فى الموضوع الاول اللى هو (الصداقة بين البينت و الولد) واحنا اساسا طرحنا موضوع غيره ( العلاقة بين الزوج و الزوجة )
والمفروض انه بقاله مده و محدش غير اللى رده بس هيرد تانى
عشان كده انا شايفة اننا نطرح موضوع جديد
بس مش عاوزة ابقى انانية واطرح موضوعين ور بعض
عشان كدة انا هترك الفرصة لبطل اخر يطرح الموضوع
ولو محصلش ابقى ساعتها اطرح الموضوع
وشكراااااااااااااااا ليكم جميعااااااا
واسفة على غيابى المدة دية عشان كان فى ظروف
angel

ساحرة الظلام
بطل متوسط
بطل متوسط


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف ahmed ramzy في الإثنين يونيو 29, 2009 9:48 pm

انامع الساحره فى رايها وعلشان كده يا احلى ابطال هطرح عليكوا موضوع جديد كنت متردد كثيرا فى طرحه لان موضوع شائك ولكنه هام وانتشر كثيرا فى مجتمعناوهو الغزل والمعاكسه فى الطرقات نعم هى عاده سلبيه ولكن هناك من يقول ان هناك غزل محترم ولا يؤذى شعور احد
هل ذلك صحيح ؟
هل حقا ان المراءه تكون سعيده بتلك الغزل المحترم ؟
هل اصلا هناك شئ يدعى غزلا محترم؟
هل هى شئ سلبي يجب ان ينتهى من حياتنا ام ان لها وجه ايجابى ؟
هل عندما تسير البنت فى الطرقات ولا يغازلها او يكلمها احد ذلك شئ يسعدها ام تضايق من ذلك ؟
ارجوا ان تنظروا الى الموضوع نظره شامله ولا تتقيدوا بالاسئله فما هى الا مفتاح للرد

_________________
رجل يدرى ويدرى انه يدرى فهو عاقل اتبعوه
ورجل يدرى ولا يدرى انه يدرى فهو غافل ايقظوه
ورجل لا يدرى ويدرى انه لا يدرى فهو طالب علموه
ورجل لا يدرى ويدرى انه يدرى فهو احمق اجتنبوه

ahmed ramzy
مشرف المنتدى الاسلامى
مشرف المنتدى الاسلامى


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: دردشة

مُساهمة من طرف Hero في الثلاثاء يونيو 30, 2009 3:39 am

اولا بشكر كلا من الساحرة و رمزى
حيث ان الساحرة جددت الحياة فى هذا الموضوع ( الدردشة )
ورمزى فتح موضوع شيق
ورأيى فى موضوع المعاكسات
طبعا هى سلوك سىء خاصة فى وقتنا الحاضر لما زاد عليها من لمس و حركات والفاظ سيئة
بس انا مستغرب من شى ان اللى ممكن يقول ان المعكسة غلط تلقيه نفسة بيعاكس؟؟
والمعاكسات مفيش فيها حاجة اسمها معكسة محترمة و غزل محترم
وعشان تتاكد من ده شوف انهى معكسة تعتبر محترمة بالنسبة ليك واعتبرها حصلت لاختك
فهل ساعتها هتتقبلها مع اعتبار ان المعاكسة دية حصلت وانت مع اختك فى الطريق مثلا او فى اى مكان ممكن تحصل فيه المعكسة ( اللى انت بتعتبرها معكسة محترمة يعنى مش اى معكسة هتحصل فهمنى طبعاا) زى كافى او سنيما؟؟؟؟؟؟
لو اجابتك نعم على السؤال وده انا معتقدهوش من انسان راجل او حتى فيه ريحة الرجولة
ساعتها تكون المعاكسة محترمة هههههه

ام اذا كانت اجابتك لا وده الطبيعى من رايى
فده يعنى ان مفيش معكسة او غزل محترم والدليل انك مقبلتهاش على اختك
مع انك نفسك بتعتبر ان المعكسة دية محترمة

اما بقى من حيث اذا كانت البنات نفسها بتحب انها تتعاكس او لا
فديه تقدر البنات بس هى اللى تجاوب عليها
مع ذلك فانك ستجد بالطبع اختلاف من بنت الى اخرى منهم اللى بتحب انها تتعاكس ومنهم اللى مبتحبش
بس يا ترى مين فيهم الاغلبية
1- اللى بيحبوا يتعكسوا
2- اللى مبيحبوش يتعكسوا
لو عرفة الاجابة اتصل على 0900
هههههههههههههههه

_________________
من الافضل ان تكون غائبا حاضر على ان تكون حاضرا غائب

Hero
مدير ابطال العرب
مدير ابطال العرب


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

صفحة 1 من اصل 2 1, 2  الصفحة التالية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى